Tuesday, March 18, 2014

SET PENYUSUAN LENGKAP

  
Inilah set pertama yang saya beli untuk diri sendiri. Set penyusuan lengkap. Memang dah pasang niat awal-awal nak fully breastfeed baby sampai umur baby 2 tahun. Tak pernah tahubukanlah mudah nak breastfeed ni rupanya. Ibu yang menyusu memang kena kuat, makan makanan seimbang, bertenaga, tenang tak boleh stress2, sentiasa fikir positif..Barulah susu banyak melimpah ruah. Tapi kalau diri sendiri asyik penat dan stress, makan tak menentu khasiatnya memang agak susah nak kekalkan 'momentum' kuantiti susu yang terhasil. Baby makin besar, makin banyak susu yang diperlukan.

Ok,berbalik kepada cerita set penyusuan,saya mengenali SHAKLEE melalui adik,dan Alhamdulillah dengan izinNYA saya masih menyusui Shireen sepenuhnya sehingga sekarang. Memang in-love sangat dengan set ini.  Hari ini genaplah umur Shireen setahun 2 bulan :) Disini saya terangkan satu-persatu kepentingan suplemen dalam Set Penyusuan Lengkap. Ini hanya ringkasan,agar lebih mudah difahami :

SET PENYUSUAN LENGKAP

VITALEA : Multivitamin yang terpenting untuk anda & bayi kerana ia mempunyai nutrisi lengkap bg memastikan kesihatan yang sempurna. Lebih-lebih lagi kandungan zat besinya adalah sangat diperlukan oleh ibu-ibu yang dh tentunya byk kehilangan darah slps bersalin

ENERGIZING SOY PROTEIN : Sumber protein berasaskan NON-GMO soya yang terbaik utk ibu menyusu. Mengandungi Isoflavone ( bertindak spt hormon estrogen) yang membantu meningkatkan penghasilan susu. Isoflavone juga membantu melembap, menggebu & menganjalkan kulit & payudara.

ALFALFA : Raja segala tumbuhan. Membantu menyah-toksin dalam badan. Menggalakkan penghadilan susu dan juga bertindak seperti kacip fatimah.

B-COMPLEX : Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk perkembangan saraf, mengembalikan tenaga, membantu menangani stress  serta untuk kesihatan mata, mulut, kulit anda dan bayi.

VITAMIN C : Mengoptimumkan sistem imun badan anda & bayi, mambantu penghasilan kolagen utk memastikan kulit yg sihat & cantik. 

OSTEMATRIX : Memastikan kandungan susu anda tinggi dengan kalsium. Jika tidak kalsium dari tulang akan diserap untuk menghasilkan susu,akibatnya tulang ibu akan rapuh, gigi cepat rosak dan belakang mudah bongkok.



Sejujurnya bagi ibu yang tidak mahu mengambil supplemen tiada masalah selagi mengamalkan makanan seimbang dan lengkap dengan vitamin dan mineral yang diperlukan setiap hari. Dalam usaha gigih kita untuk menyusui anak selama 2 tahun,jangan abaikan keperluan kita juga.Jangan sampai anak dapat zat,ibu pula kurang zat. Sebagai contoh ibu menyusu memerlukan kalsium dalam 1000-1300mg sehari.Jika ibu menyusu kurang kalsium, maka kalsium dari tulang akan diserap untuk menghasilkan susu. Akibatnya tulang ibu akan rapuh, gigi cepat rosak dan belakang mudah bongkok.


IBU BERSALIN SECARA PEMBEDAHAN

Bagi ibu yg bersalin dah tentunya byk luka2 luaran mahupun dalaman or rahim..so die perlukan vit c n zinc di mana ia dapat membantu menyembuhkan luka. kedua2 vitamin ni jg sesuai diambil bg mereka2 yg tak makan haruan..kehilangan tenaga yg byk dh semestinya,jd pengambilan b complex sgt2 sesuai ..klu lps bersalin dh tentunya kena berpantang, byk mkanan2 yg tak bleh dimakan.so pengambilan vitalea adalah yg terbaik sb ia merupakan multivitamin yg lengkap yg diperlukan oleh badan...

Harap anda dapat memahami dengan lebih mendalam tentang fungsi semua supplemen ini. Sekian,wassalam.




0 comments:

Post a Comment

 

Hubungi saya :)

WhatsApp/SMS : 012.3688780 Email:syazana.sulaiman@gmail.com FBPage:Warna Warni Vitamin

LIKE our FB Page

Facebook Warna Warni Vitamin, click here.

Kelebihan menjadi Ahli Shaklee

1)